Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Η γειτονιά μου

         Η παρακάτω άσκηση προέκυψε όταν κατάλαβα από την συζήτηση της προηγούμενης μέρας οτι τα παιδιά δεν γνώριζαν τι είναι η διεύθυνση. Έτσι, ετοίμασα έναν χάρτη με τέσσερις δρόμους, σπίτια και διάφορα σημεία αναφοράς (εκκλησία, παιδική χαρά κτλ) και την επόμενη μέρα παίξαμε το παιχνίδι του ταχυδρόμου.

Ένας σάκος με γράμματα είχε καταφθάσει στο νηπιαγωγείο μας και το καθένα έπρεπε να παραδοθεί στη σωστή διεύθυνση. Παρατηρήσαμε οτι το κάθε γράμμα είχε επάνω μια λέξη και έναν αριθμό.

20141008_102909

Έτσι, πρώτα βρίσκαμε την οδό συγκρίνοντας το γράμμα μας με τις τέσσερις πινακίδες των δρόμων και μετά ψάχναμε να βρούμε τον αριθμό του σπιτιού. Δεν είπα τίποτα στα παιδιά για την αρίθμιση των σπιτιών αρχικά, αλλά τα άφησα μέσα από παιχνίδι να καταλάβουν (κάνοντας επιμέρους ερωτήσεις)  οτι ο κάθε δρόμος έχει ξεχωριστή αρίθμηση από τον άλλον.

Αυτή ήταν μια δραστηριότητα που παίξαμε με τα νήπια. Με τα προνήπια μπορείτε να  χρησιμοποιήσετε τον ίδιο χάρτη και να παίξετε χωρικές δραστηριότητες ή δραστηριότητες αρίθμησης χρησιμοποιώντας τα σημεία αναφοράς. Για παράδειγμα : “είναι το σπίτι που βρίσκεται δίπλα στο βενζινάδικο ,είναι το δεύτερο σπίτι μετά το πάρκο ή είναι το σπίτι αριστερά από την ροζ πολυκατοικία”.

Φυσικά κάναμε και μία από τις αγαπημένες μου ομαδικές δραστηριότητες που ήταν να φτιάξουμε τον χάρτη του χωριού μας (ή της γειτονιάς μας) συνδυάζοντας το κολάζ, τη ζωγραφική, τη γραφή και τα μαθηματικά (χωρικός προσανατολισμός).

20141009_102144  20141009_103722

Αυτά για σήμερα;)  Keep walking xxx