Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Ο χρόνος και οι αλλαγές

        Στο παρελθόν έχουμε κάνει δραστηριότητες με τα παιδιά για το πως ο χρόνος αλλάζει τα πάντα γύρω μας. Θα σας θυμίσω στην ενότητα για την Κέρκυρα, όταν προσπαθήσαμε να αντιστοιχίσουμε τις παλιές με τις νέες φωτογραφίες των ίδιων περιοχών της πόλης μας. Έτσι σε μια συζήτηση που κάναμε σήμερα φαινεται οτι τα παιδιά είχαν καταννοήσει την επίδραση του χρόνου στη ζωή μας. Άλλωστε αυτό το διαπίστωσα και μέσα από την παρακάτω δραστηριότητα.

Image10

IMG_4871    IMG_4870 

Όμως σε οτι αφορά τα συναισθήματά μας αυτό δεν είχε ξεκαθαριστεί πλήρως. Μπορεί κάτι που μας πλήγωσε παιρνώντας ο καιρός να σταματήσει να μας στεναχωρεί; Κάτι το οποίο ζηλεύουμε μετά από λίγο καιρό να μην μας ενδιαφέρει καθόλου ή κάτι με το οποίο θυμώσαμε να το θυμόμαστε μετά από κάποιες μέρες και απλά να γελάμε; Έτσι σήμερα κάναμε ένα ωραιότατο group therapy για να καταλάβουμε το νόημα της λαϊκής ρήσης:“ο χρόνος είναι ο καλύτερος γιατρός”. Χρησιμοποιήσαμε απλές μάσκες συναισθημάτων

asdf

τις οποίες έφτιαξα ώστε τα παιδιά να νιώσουν άνετα στο να μοιραστούν μια ιστορία τους με την ομάδα, χωρίς όμως να κρύβονται εντελώς πίσω απ’ αυτές.

IMG_4862    IMG_4863

Τα παιδιά κλήθηκαν να αφηγηθούν ένα περιστατικό του παρελθόντος και να περιγράψουν πως ένιωσαν γι’ αυτό και πως νιώθουν σήμερα που το ξαναθυμούνται. Αρχικά τους ζήτησα να μας περιγράψουν κάτι που συνέβη παλιά και το οποίο δεν αποκαταστάθηκε ποτέ. Για παράδειγμα, “χάλασε το ποδήλατό μου και το πετάξαμε”( Θα πρέπει να μην έχουν ποδήλατο ως σήμερα που μιλάμε). Απλά θέλουμε να καταλάβουν οτι ο χρόνος από μόνος μερικές φορές βοηθάει να ξεχνάμε και κάνει τα συναισθήματά μας πιο ήπια Φυσικά μπορεί να σας πουν “σήμερα νιώθω χαρούμενος γιατί την επόμενη χρονιά οι γονείς μου μου αγόρασαν ένα καινούργιο”. Οπότε μπορούμε να μιλήσουμε για το πως εμείς οι ίδιοι μπορούμε μέσα στον χρόνο να αλλάξουμε το αρνητικό συναίσθημα σε θετικό.

Αν διαπραγματεύεστε το θέμα του χρόνου και εσείς αυτές τις μέρες τότε μπορεί να σας χρειαστούν και τα φυλλάδια για το Χ.

                             x (νήπια)      X

                                           (νήπια)                                (προνήπια)

Εμείς κάναμε επανάληψη στους αριθμούς μέχρι το 10 βάζοντας τόσα μήλα στη μηλιά (με πλαστελίνη) όσα ζητούσε ο αριθμός στην καρτέλα και σειροθετώντας τα από το 1-10 και ανάποδα.

IMG_4875

Και για την αξιολόγηση του πράγματος,

                         1-10    Image2

Keep walking xxx