Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2013

Οι τέχνες και οι μούσες

         Όταν τον προηγούμενο μήνα μιλήσαμε για την μουσική κάναμε μια αναφορά στις ενννέα μούσες. Σήμερα μιλήσαμε αναλυτικότερα γι’ αυτές αλλά και για την έννοια της τέχνης.

Αρχικά είδαμε το βίντεο με την αφήγηση της ιστορίας των μουσών.

και αφού κάναμε λίγο γεωγραφία, βρίσκοντας τη Βοιωτία και το βουνό Ελικώνα –σπίτι των μουσών- στο χάρτη,

                                       IMG_1667

το ρίξαμε στα μαθηματικά. Ο αριθμός των μουσών μας έδωσε μια θαυμάσια ευκαιρία να υποθέσουμε με πόσους διαφορετικούς συνδυασμούς θα μπορούσαμε να έχουμε ως αποτέλεσμα τον αριθμό εννιά.  Έτσι έφτιαξα το παρακάτω φύλλο εργασίας με το οποίο εξήγησα στα παιδιά οτι αυτό είναι το σπίτι των μουσών το οποίο έχει δύο υπνοδωμάτα. Το πρωί οι μούσες μοιράζονται στα υπνοδωμάτια του σπίτιού με άλλο τρόπο και το βράδυ (στο κάτω σπίτι) με άλλο. Έτσι το κάθε παιδί, έφτιαξε δύο διαφορετικά αθροίσματα του εννιά κολλώντας τις μούσες (δεξιά) μέσα στα δωμάτια του σπιτιού. Στα κουτάκια πάνω από το κάθε δωμάτια έγραφαν κάθε φορά τον αριθμό των μουσών που ήταν μέσα.

Image20

Στη συνέχεια, παρουσίασε ο καθένας στην παρεούλα τους συνδυασμούς που είχε φτιάξει του οποίους καταγράψαμε σε ένα χαρτόνι. Τους δύο τελευταίους τους βρήκαν τα παιδιά παρατηρώντας τις πιο πάνω καταγραφές. Συνηδητοποίησαν οτι σε ένα άθροισμα όταν αντιστρέφεται η σειρά των αριθμών δεν σημαίνει οτι αλλάζει το τελικό σύνολο. Αφού τίποτα δεν προσθέτουμε αλλλά ούτε και αφαιρούμε (π.χ 8+1 = 1+8). Επίσης οτι ένα αριθμητικό αποτέλεσμα μπορεί να προκύψει από την πρόσθεση διαφορετικών αριθμητικών συνόλων (4+5 = 7+2).

IMG_1653 IMG_1644

Και τα προνήπια, όμως έκαναν μαθηματικά με τις μούσες αφού έπρεπε να παρατηρήσουν τα αντικείμενα που κρατούσαν και να κάνουν τις αντιστοιχίσεις με τις σκιές τους.

σκιές

Μιλήσαμε ακόμα για το τί είναι τέχνη (είπαμε οτι είναι κάθε τι που φτιάχνει ο άνθρωπος για να εκφράσει τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις ανάγκες του και το κάνει με ταλέντο και επιδεξιότητα) και προσπαθήσανε τα παιδιά να μαντέψουν την τέχνη που περιέγραφα κάθε φορά και να την ονοματίσουν παρατηρώντας τις εικόνες.

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΉ ΘΕΑΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΧΟΡΟΣ

Τις καρτέλες μπορείτε να τις πλαστικοποιήσετε και κόβωντας ξεχωριστά τις εικόνες και τις λέξεις να κάνετε διάφορα παιχνίδια γλώσσας, μιμητικά κτλ. Οι εικόνες είναι από το αγαπημένο μου" Εικόνες, η πρώτη μου εγκυκλοπαίδεια", MODERN TIMES.

Τέλος, μάθαμε και το παρακάτω τραγουδάκι για τις μούσες,

fgdf

Αυτά για σήμερα παιδάκια μου, Keep walking xxx

 

2 σχόλια:

  1. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!!! ΧΡΗΣΙΜΟΤΑΤΗ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ Η ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ. ΤΑ ΜΑΖΕΥΩ ΓΙΑΤΙ ΚΙ ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΩ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΟΥΣΕΣ!ΚΟΥΤΙ ΜΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τέλεια! Χαίρομαι που σε βόλεψε καλόμ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή